Studiu de caz VW Germania sistem centralizat filtrare vapori ulei
Conceptul separarii in 6 etape a sistemului centralizat
Pentru etapa 1 si 2 separarea are loc direct pe masina de slefuire cu ajutorul unui separator RKV. Motivele pentru care folosim sistemul centralizat RKV pe o masina de slefuire sunt urmatoarele:
-Sistemul de conducte va fi mult mai curat si pericolul de condensare din cauza liniilor lungi va fi redus si nu va fi colectat uleiul in canale; pentru sistemul de conducte costurile de intretinere vor fi reduse.
-Datorita separatorului X-CYCLONE cu sistem anti-incendiu, flacarile sunt oprite.
Urmatoarele 4 etape de separare au loc datorita unitatii centralizate RKM.
Cu un asemenea separator in 6 etape se poate atinge performanta folosind chiar si ulei subtire pentru racire.
Descriere
- Pompe de aer calibrate pentru prelevarea de probe de aer, fabricate de Ströhlein
- Gama de particule: Contor de particule (0,5μm – 5μm), care monitorizeaza constant 4 marimi diferite, tip Hiac/Royco 245A
- Factor de rarefiere: 55.40 pana la 1, fabricant: Hiac/Royco
- Volume de aer : anemometru electronic de tip elice sau cu cablu, fabricant: TESTO
- Temperatura: Termometru electronic, fabricant: TESTO
Prin utilizarea unui separator de laborator (de exemplu, un UC Compact 1), se pot observa foarte usor beneficiile filtrelor REVEN.
In acest scop, de exemplu, o unitate UC Compact a fost conectata la o linie de proces la compania VW Germania si clientul a putut observa cat de rapid este separat aerul industrial si ce conditii de intretinere trebuie indeplinite.
Concentratia de particule de ulei in fluxul de aer , inainte de prima etapa de filtrare ( 11 mg / m³ ) si dupa ultima etapa( 0,2 mg / m³ )
Concluziile masuratorilor de particule la VW Germania
Cu un volum de aer evacuat de 19800m³ / h ( 11700ft³ / min) si o concentratie de ulei total de 11.0702mg pe m³ se ajunge in 4 saptamani de productie la valoarea totala de 105 kg ulei pe luna.
Prin urmare, performanta de separare a acestui sistem este:105kg-2.82kg)/105kgx100%=97.31%
Prin utilizarea unui separator vechi clasic, poate fi atinsa o rata de separare de doar 50 %.
Asta inseamna ca mai mult de 50 kg de ulei raman in curentul de aer si acesta se va condensa in linia conductei si va fi evacuat. Intr-un an, se pot inregistra pierderi de 600 kg de ulei, care ajunge sa polueze mediul.
Comenteaza