Potential enorm de economisire a energiei cu filtrele REVEN

Potential enorm de economisire a energiei cu filtrele REVEN

 

Filtrele de aer REVEN au un potential enorm de economisire a energiei, ca urmare a utilizarii ventilatoarelor eficiente si cu un design ecologic.

Lubrifiantii de racire sunt indispensabili pentru procesele de prelucrare a metalelor. Datorita caldurii generate in procesul de prelucrare, lubrifiantii emana emulsii de ulei si ceata, precum si fum sau aerosoli.

De exemplu, in timpul procesarii metalelor grele, se poate ajunge chiar si la o temperatura de 1000 de grade Celsius, astfel ca, orice lubrifiant de racire ajuns in aceasta zona, s-ar evapora instantaneu.

Gama de particule emise este una foarte larga si cuprinde dimensiuni variate, de la picaturi cu diametrul de peste 100 microni, pana la particule ultra-fine cu o dimensiune mai mica de 0,5 microni.

Aceste particule nu contamineaza numai locul de desfasurare al activitatii, dar ameninta si sanatatea personalului operator.

Particulele inhalate, cu o dimensiune de 5 microni ajung in tractul respirator, in timp ce particulele mai mici de 2 microni intra in alveolele pulmonare.

Acestea sunt transportate prin sange si ajung si la alte organe. Potrivit medicilor, expunerea la acesti factori de poluare, cu o protectie minima sau inexistenta, atrage dupa sine efecte toxice si alergice sau chiar cancerigene asupra sanatatii personalului. Din acest motiv, protectia impotriva emulsiilor este absolut indispensabila.

Echipamente compacte pentru filtrarea vaporilor de ulei

Echipamentele REVEN compacte sunt foarte utile cand vine vorba de filtrarea aerului la locul de munca. Acestia pot fi montati pe carcasa superioara a masinilor si au o capacitate de tratare a aerului care variaza intre 500 si 5,000 m³/h. Ulterior, aerul curatat se intoarce in zona de lucru.

reven-x-cyclone-c3-un-real-succes-elvetia3

Separatorii compacti moderni au montat un sistem de auto-curatare X-CYCLONE, cu lame de separare. Separarea se bazeaza pe un proces pur mecanic si nu se folosesc filtre traditionale, care cu timpul, se imbiba si trebuie sa fie inlocuite.

Filtrele de aer traditionale aveau separatoare rotative sau centrifuge, asemenea unui uscator, care produce zgomote si vibratii, dar mai ales, un consum foarte mare de energie. In variantele moderne, asa cum se gasesc la REVEN, doar ventilatorul se roteste si nu intregul filtru.

Filtrare vapori ulei REVEN record mondial

Pentru a putea compara capacitatea de extractie a diferitelor sisteme, cumparatorul ar trebui sa acorde atentie la specificatiile producatorului, cum ar fi de exemplu, admisia aerului liber.

In majoritatea cazurilor, se specifica maximul capacitatii de filtrare a ventilatorului, insa nu se indica influenta altor elemente de filtrare. Daca aceste elemente nu sunt echipate cu filtrele potrivite, capacitatea de extractie scade dramatic.

Reven se afla printre putinii producatori care specifica ratele de separare individual, pentru fiecare element, precum si fiecare combinatie posibila de filtre pentru intregul sistem.

Combinatii flexibile

Masinile mari, cu o suprafata de lucru ce depaseste 16 m³ si o presiune a lubrifiantilor de racire  mai mare de 40 de bari, au nevoie de sisteme de separare in mai multe etape.

Tehnologia de pulverizare automata REVEX

Acest sistem curpinde diferite elemente de separare X-CYCLONE pornite in succesiune, in loc de unitatile rotative. Separatoarele sunt ca niste rafturi care pot fi extrase si dezasamblate pentru curatare si pot fi utilizate pe termen foarte lung. Sistemele in mai multe etape sunt foarte flexibile. Daca parametri masinii se schimba sau se foloseste emulsie in loc de ulei, doar elementele de separare trebuie schimbate.

Iata un exemplu de sistem in doua etape:

Etapa 1. Aglomeratorul de particule captureaza particulele fine, mai mici de 1 micron si le uneste (aglomereaza) in particule de ulei mai mari de 3 microni, pentru ca separatorul X-CYCLONE sa aiba o eficienta de pana la 99,999%.

El consta in mai multe straturi de otel inoxidabil, suprafete care sunt umezite in ulei, in prealabil.

Etapa 2. Cu ajutorul separatorului de particule X-CYCLONE, prin separarea mecanica, mai exact prin centrifugarea particulelor, acesta elimina uleiul aruncand-ul pe peretii interiori iar ulterior uleiul colectat curge pe lamele verticale intr-un canal colector de unde se poate drena intr-un elevator de span sau un sistem centralizat de colectare.

sistemul-X-Cyclone-pentru-filtrarea-aerului-industrial

Datorita eficientei mari de separare a sistemelor in doua etape, aerul purificat se poate intoarce in atmosfera in conditii normale.

La sistemele de separare moderne, se poate atinge o rata de separare de 100% la particulele cu dimensiunea de 1 micron, in timp ce la particulele de 0,5 microni, rata de separare inca insumeaza 95%, dar tinand cont ca in industria prelucrarilor mecanice in 90% din cazuri se gasesc particule mai mari de 3 microni, atunci putem spune ca avem un echipament cu adevarat performant, ajungand la o eficienta de 99,999%.

In unele procese de prelucrare este nevoie si de un filtru HEPA folosit dupa aglomeratorul de particule si separatorul X-CYCLONE, deoarece acesta retine si particulele sub 0.5 microni de ulei si fum.

Filtre HEPA filtrare fum si vapori ulei

Chiar si daca se foloseste un filtru HEPA, acesta are o durata de viata foarte mare (se poate ajunge la 1-2 ani) datorita performantelor celorlalte 2 etape de separare a vaporilor.

 Colectori electrostatici in mai multe etape

Vitezele de taiere extrem de mari produc concentratii serioase de poluanti. Separatorii mecanici de ceata uleioasa nu pot face fata unei concentratii mari, de aceea industria a dezvoltat colectori electrostatici in mai multe etape care sunt conectati in aval pe un aglomerator sau un separator X-CYCLONE.Filtrare electrostatica vapori ulei

Particulele ultra-fine, mai mici de 0,01 microni sunt captate eficient intr-un camp colector ionizat, care poate cuprinde mai mult de trei etape. Eficienta de separare a unui sistem de filtrare electrostatic depinde de tensiunea de alimentare mare.

Modulele de mare voltaj integrate in acest sistem, elibereaza o tensiune de la 6 la 7 kv. Tensiunea mare produce ozon, ce poate fi detectat dupa mirosul sau ”de piscina”.

Sistemele care folosesc tensiune ridicata produc o cantitate considerabila de ozon, care dauneaza si care nu este in conformitate cu limitele de expunere la locul de munca.

Potential enorm de economisire a energiei datorita utilizarii unui design eco

In majoritatea cazurilor, consumul de energie nu este luat in calcul atunci cand se alege un separator de vapori de ulei sau ceata, desi potentialele reduceri de cost, sunt considerabile.

Incepand cu ianuarie 2013, doar ventilatoarele eficiente energetic sunt autorizate pentru vanzare, in Comunitatea Europeana. Directivele privind proiectele eco se aplica deja la echipamentele REVEN. Ventilatoarele eco scad consumul de energie in procent de 20%.

Motor care economiseste energia

REVEN subliniaza faptul ca inlocuirea motorului normal cu unul EC, nu este suficient pentru a atinge normele ecologice. Doar un motor cu un management bun al energiei electrice poate asigura ratele de eficienta cerute de directivele ecologice.

Iata un exemplu de calcul care sustine cele mentionate:

10 masini de prelucrare cu separatoare de vapori de ulei intra in functiune trei schimburi intr-o fabrica pentru prelucrarea metalelor, deci timpul de functionare anuala este de 8,400 de ore.

Daca fiecare separator are un consum de energie de 1,2 kW la o pretul de 10 Centi / kWh, consumul de energie rezultat va fi:

10 separatoare x 1.2 kW x 8,400 ore x 0.10 €/kWh = 10,080euro

In cazul in care consumul de energie al fiecarui separator este doar de 0,4 kW la aceeasi capacitate de extractie, costurile anuale de consum vor fi astfel reduse:

10 separatoare x 0.4 kW x 8,400 ore x 0.10 €/kWh = 3,360euro

Probabil va intrebati de unde vin aceste diferente de consum. Ca si la masini, rezistenta aerului are o influenta decisiva. Rezistenta unui separator X-CYCLONE cu cantitati optimizate de debit insumeaza in cele mai multe cazuri, doar o fractiune din cea a unui filtru cu traditional sau a unui separator deflector. De aceea, cumparatorul trebuie sa ia in considerare consumul de energie.

Separatoarele compacte mai sus mentionate difera considerabil unele de celelalte atunci cand vine vorba de consumul de energie.

Costurile suplimentare pentru un sistem de calitate superioara se amortizeaza in termen de un an si jumatate. Daca se inlocuiesc cartusele filtrelor din sistemele traditionale cu elementele de separare moderne X-CYCLONE, perioada de amortizare poate fi chiar si mai scurta, iar inlocuirea filtrelor cu dimensiuni standard nu implica nici o problema.

Sistem central sau descentralizat?

In instalatiile de productie mai mari, cu un numar mare de masini, separatoarele individuale de ceata si ulei sunt adesea conectate la un sistem de extractie comun. O alternativa la aceasta solutie descentralizata este o separare centrala cu un puternic filtru de aer, in conducta de evacuare. In ambele cazuri, aerul extras nu se intoarce in zona de lucru ci este eliberat in atmosfera. Acest lucru este bun pentru imbunatatirea calitatii aerului la locul de munca, dar implica un dezavantaj:

Cu timpul, se pot acumula depuneri de ulei de-alungul conductelor de aer orizontale, ceea ce va creste riscul de incendiu. Conductele de aer actioneaza ca un cordon de fitil in cazul unui incendiu. In consecinta, sunt necesare rate ridicate de separare in sistemul de separare central, din motive de protectie impotriva flacarilor.

Clapetele de incendiu ajuta la reducerea riscului, dar exista si o alternativa mult mai eficienta: pre-separarea emisiilor pe masinile individuale.

Pre-separarea (cu elemente de separare de calitate inalta) protejeaza conductele si nu permite depunerea de ulei si implicit, extinderea in cazul unui incendiu. Acest lucru este posibil doar daca pre-separatorii sunt capabili sa izoleze posibilele flacari.

Un test corespunzator DIN poate dovedi acest lucru. Standardul testului DIN a fost publicat in 2007. E nevoie de separatori de grasime cu capacitate de arestare a flacarilor pentru bucatariile comerciale, datorita unor evenimente devastatoare din trecut. Acest standard este in prezent, cel mai stringent test de echipamente, privind capacitatea de arestare a flacarilor si este tot mai mult adoptat de catre furnizorii din industrie ca punct de referinta, atunci cand masinile sunt echipate cu separatori de ulei sau ceata.

Testul corespunzator DIN pentru echipamentul de pre-separare, reprezinta o garantie oferita operatorului, potrivit careia nu va izbucni un incendiu din cauza vaporilor de ulei, in conducta de aer. Deflectoarele, care sunt adesea folosite ca pre-separatoare, nu sunt conforme cu aceste cerinte. In cel mai bun caz, ele pot doar sa intarzie aparitia flacarilor.

 Rezumat

Sanatatea la locul de munca precum si normele de siguranta, sunt principalul motiv pentru care separatorii de emulsii de ulei sau ceata au devenit atat de importanti in fabricile care proceseaza metal. Separarea particulelor ultra-fine cu un diametru mai mic de un micrometru, reprezinta aspectul pe care trebuie sa se focuseze clientii, intrucat ele reprezinta cea mai mare amenintare a personalului care lucreaza in astfel de spatii.

Solutiile de separare a poluantilor sunt diverse, dar diferite, de la un caz la altul. Sistemele de separare moderne, in mai multe etape, au un design si o structura potrivita pentru a face fata unor concentratii mari de poluanti. In multe cazuri, separatorii mecanici si/sau electrostatici disponibili fara filtre, pot rezolva problema. Este important consumul de energie atunci cand investitorii cauta un sistem potrivit de separatoare, datorita reducerii de costuri.

La cerere venim sa masuram concentratia de poluanti din fabrica ta si sa iti oferim solutii individuale in ceea ce priveste filtrarea aerului.

REVEN ofera prin excelenta, cea mai noua tehnologie de curatare a aerului de pe piata, ceea ce o face sa se distanteze de ceilalti competitori si produsele lor.

About the Author:

Sunt consultant in filtrarea aerului industrial, specializat pe filtrarea vaporilor de ulei si emulsii. Ajut companiile sa isi rezolve problemele cu calitatea aerului oferindu-le solutii si echipamente premium fabricate in Germania la comanda, in vederea scaderii cheltuielilor inutile pe care acestia le au cu consumabilele, firmele de curatenie, firmele de mentenanta, aerul irespirabil din fabrici si multe altele. Am participat pana acum la 5 traininguri de specialitate pentru filtrarea aerului industrial organizate in Germania si Anglia, de catre compania Rentschler REVEN.

Leave A Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.